دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

رابطه واریس با بیماری های قلبی

رابطه واریس با بیماری های قلبی، نارسایی قلبی به چه مفهوم است؟ چگونه می توان آنرا درمان کرد؟ چه توصیه هایی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلب در بیماران مبتلا به واریس وجود دارد؟ در بیماران مبتلا به واریس، اگر نارسایی قلبی هم وجود داشته باشد، چه اقدامات خاصی باید مد نظر داشت؟ بیماران مبتلا به نارسایی قلب که همزمان مبتلا به واریس و نارسایی وریدی نیز هستند، نارسایی قلب چه تاثیری بر بیماری آنان خواهد داشت؟

این مطالب و مطالب فراوان دیگر را می توانید در این مقاله جستجو کنید و پاسخ آنها را بیابید. این مقاله یکی از مقالات مرکز واریس اصفهان متعلق به بهترین متخصص واریس است. می توانید سایر مطالب مشابه را بقلم بهترین متخصص نارسایی قلب ( بهترین متخصص واریس و نارسایی قلب ) بدست آورید.

تعریف نارسایی قلب:

وقتی می گوییم قلب نارسا شده است این به این معنی است که قلب قادر به پمپاژخون  به اندازه کافی به بافتهای مختلف بدن نیست. در مورد اینکه چه موقع از این مفهوم استفاده می کنیم می توان گفت که معمولاً وقتی از این اصطلاح استفاده می شود که قلب خیلی ضعیف یا سفت شده است. گاهی اوقات به آن نارسایی احتقانی قلب هم گفته می شود هرچند این نام در حال حاضر زیاد استفاده نمی شود. بیماران مبتلا به این بیماری ممکنست همزمان مبتلا به واریس  نیز باشند. حال میخواهیم بررسی کنیم رابطه واریس با بیماری های قلبی چگونه است.

گاهی علاوه بر واریس، بیماری های همزمان دیگری نیز ممکنست در بیمار دیده شود. نارسایی قلبی به این معنی نیست که قلب بیمار از کار افتاده است. این بدان معناست که برای کمک به عملکرد قابل قبول، به حمایت نیاز دارد. همانگونه که در مورد نارسایی وریدی و واریس نیز همین مفهوم صادق است.

ممکن است نارسایی قلب و نارسایی وریدی و واریس در هر سنی رخ دهد، اما هر دو مورد در افراد مسن بیشتر شایع است. نارسایی قلبی یک بیماری طولانی مدت است که با گذشت زمان به تدریج بدتر می شود. در برخی موارد نمی توان آن را بطور کامل درمان کرد، اما علائم و مشکلات بیمار را اغلب می توان بطور قابل قبولی کنترل کرد.

علائم نارسایی قلب

علائم اصلی نارسایی قلبی عبارتند از: تنگی نفس پس از فعالیت یا استراحت در بیشتر مواقع احساس خستگی می‌کنید. ورزش را خسته‌کننده می‌دانید. احساس سبکی سر یا غش کردن مچ پا و پاهای متورم هم دربیماران مذکور ونیز در بیماران مبتلا به واریس و اختلالات وریدی قابل رویت است. برخی از افراد علائم دیگری مانند سرفه مداوم، ضربان قلب سریع و سرگیجه را نیز تجربه می کنند.

علائم می تواند به سرعت (حاد) یا به تدریج طی هفته ها یا ماه ها (مزمن) ایجاد شود. چه زمانی مشاوره پزشکی دریافت کنید اگر علائم نارسایی قلبی مداوم یا بدتر می شود، به بهترین متخصص نارسایی قلب   مراجعه کنید. اگر علائم ناگهانی یا بسیار شدید داشتید، با 115 تماس بگیرید تا آمبولانس بگیرید یا در اسرع وقت به نزدیکترین بیمارستان نزدیک خود بروید. تعدادی از آزمایشات می تواند برای کمک به بررسی عملکرد قلب شما استفاده شود، از جمله آزمایش خون، نوار قلب و اکوکاردیوگرام.

علل نارسایی قلبی

این بیماری  اغلب نتیجه تعدادی از مشکلاتی است که همزمان بر قلب تأثیر می گذارد. شرایطی که می تواند منجر به این مشکل شود عبارتند از: بیماری عروق کرونر قلب – شریان هایی که خون را به قلب می رسانند با رسوبات چربی مسدود  شوند (آترواسکلروز) اینحالت ممکن است باعث آنژین صدری یا حمله قلبی شود. فشار خون بالا – این می تواند فشار اضافی بر قلب وارد کند که در طول زمان می تواند منجر به بیماری شود.

مشکلات وریدی و واریس هم می توانند در بیماران مبتلا به فشارخون بالا یا فشار خون پایین دیده شوند. اینکه چه رابطه ای بین واریس و مشکلات فشار خون وجود دارد، در مقالات مختلف بهترین متخصص واریس قابل مطالعه است. دیگرشرایطی که باعث نارسایی قلبی می شوند شامل شرایط موثر بر عضله قلب (کاردیومیوپاتی) مشکلات ریتم قلب (آریتمی)، مانند فیبریلاسیون دهلیزی است.

همچنین آسیب یا سایر مشکلات دریچه های قلب، بیماریهای مادر زادی قلب – نقایص مادرزادی که بر عملکرد طبیعی قلب تأثیر می گذاردرانیز باید مدنظر قرارداد. گاهی اوقات چاقی، کم خونی، نوشیدن بیش از حد الکل، تیروئید پرکار یا فشار بالای ریه ها (فشار خون ریوی) نیز می تواند منجر به نارسایی قلبی شود. برای کسب اطلاعات کاملتردرمورد علل نارسایی قلبی به سایر مقالات بهترین متخصص واریس ( بهترین متخصص واریس اهواز ) ( دکترهادی زاده ) مراجعه شود.

درمان های نارسایی قلبی

درمانهای گوناگونی معمولاً با هدف کنترل و کند کردن پیشرفت بیماری است. نحوه درمان شما بستگی به این دارد که چه چیزی باعث نارسایی قلبی شما شده و اینکه آیا بیماریهای دیگر ازقبیل واریس هم وجود دارد یاخیر. درمان های رایج عبارتند از: تغییرات سبک زندگی (از جمله خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و ترک سیگار دارو . همچنین طیف وسیعی از داروها می توانند کمک کنند.

بسیاری از مردم نیاز به مصرف 2 یا 3 نوع مختلف دارو بر حسب مشکلات خوددارند. اگر واریس و اختلالات وریدی هم داشته باشید، بهترین متخصص واریس اصفهان ( بهترین متخصص واریس چهارمحال و بختیاری )( دکتر هادی زاده ) در بسیاری از موارد با روشهای خاص و منحصر بفرد به درمان آنها می پردازند. اگر نارسایی قلبی خیلی شدید باشد گاهی لازمست دستگاه‌هایی در قفسه سینه کاشته شوند.

این دستگاه‌ها می‌توانند به کنترل ریتم قلب شما کمک کنند. جراحی (مانند عمل بای پس یا پیوند قلب ) در برخی موارد خیلی شدید ممکنست مورد نیاز باشند. درمان معمولاً مادام العمر مورد نیاز خواهد بود. زمانی که نارسایی قلبی علت قابل درمان داشته باشد، ممکن است درمان شود. به عنوان مثال، اگر دریچه های قلب بیمار آسیب دیده است، تعویض یا تعمیر آنها ممکن است این بیماری را درمان کند.

چشم انداز درمان بیماری

نارسایی قلبی یک بیماری طولانی مدت جدی است که معمولاً در طول زمان به آهستگی بدتر می شود. این می تواند به شدت فعالیت هایی را که می توانید انجام دهید محدود کند و اغلب اگر درمان نشود می تواند همراه با عواقب خطرناکی باشد. اما بسیار دشوار است که بگوییم این وضعیت چگونه به صورت فردی پیشرفت می کند. خیلی غیر قابل پیش بینی است بسیاری از افراد برای چندین سال پایدار می مانند، در حالی که در برخی موارد ممکن است به سرعت بدتر شود.

دکتر هادی زاده، بهترین دکتر واریس ( بهترین دکتر واریس اصفهان )( بهترین دکتر نارسایی قلب در اصفهان ) بطور همزمان به درمان واریس و نارسایی وریدی و سایر بیماریهای همراه می پردازند. اگر بیمار مبتلا به واریس باشد، بهترین متخصص واریس، از لیزر داخل عروقی و همچنین از RF برای درمان بهینه استفاده می نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در مقاله بالا رابطه واریس با بیماری های قلبی را کاملا توضیح دادیم. این موارد را بسیار جدی بگیرید. همچنین برای درمان واریس می توانید به کلینیک دکتر محمود هادی زاده بنیانگذار مرکز واریس اصفهان مراجعه نمایید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا