دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

بی حسی و واریس چه رابطه ای دارند؟

در این مقاله از مقالات مرکز واریس اصفهان در مورد بی حسی و واریس با شما سخن گفته  می شود. شاید برای بیماران مبتلا به واریس ونارسایی های وریدی ، ایجادبرخی علایم ، باعث تعجب شود . این بیماران تمایل دارندکه بداننند آیا مشکلاتشان تاچه اندازه مربوط به واریس و نارسایی های وریدی آنان است.

یکی از عوارض و علایمی که ممکنست در این بیماران مشاهده شود، بی حسی است . ابتدامطالبی درمورد واریس و نارسایی های وریدی بیان می کنیم . در ادامه به  بحث درمورد ارتباط واریس با بی حسی به بحث می پردازیم.

رگ های واریسی معمولا در کجا ظاهر می شوند؟

در قسمتهای مختلف بدن ما ممکنست رگهای واریسی یا اختلالات عروقی مشابه ایجادشوند. ولی اغلب، رگ های واریسی در نیمه پایینی بدن، معمولاً روی ساق پا، مچ پا و پا ایجاد می شوند. آنها همچنین می توانند در ناحیه لگن ایجاد شوند که به آن سندرم احتقان لگن گفته می شود. اینحالت به ویژه در افرادی که بچه دار شده اندممکنست رخ دهد. درمورد محلهای شایع ایجاد واریس به سایرمقالات بهترین متخصص واریس ( دکترهادی زاده) مراجعه نمایید.

واریس انواع مختلف داشته ودرنواحی مختلفی ازبدن ممکنست ایجادشود. یکی از این انواع نارسایی های وریدی ، واریکوسل نامیده می شود. واریکوسل یک بیماری وریدی درآقایان است. این بیماری درواقع نارسایی وریدهای بیضه است. در بیضه ها این بیماری  می تواند منجر به ناباروری شود.

علت ایجادواریس چیست؟

واریس زمانی اتفاق می افتد که دیواره رگ های وریدی بیمارضعیف می شود.  همانطور که فشار خون درسیاهرگهای بیمار افزایش می یابد، دیواره های ضعیف شده به رگ  اجازه بزرگتر شدن می دهند.  همانطور که رگ شما کشیده می شود،دریچه های وریدی نمی توانند بخوبی کارکنند. یعنی دریچه هایی که خون را در یک جهت در رگ شما حرکت می دهند، نمی توانند آنطور که باید کار کنند.

این باعث اختلال گردش مناسب خون می شود وخون نمی تواند براحتی از پاها به سمتت قلب حرکت نماید. بنابراین خون در رگ بیمار جمع می شود و باعث تورم، برآمدگی و پیچش سیاهرگ می شود.  دیواره های ورید و دریچه ها ممکن است به دلایل مختلفی ضعیف شوند.

همانگونه که درمقالات بهترین متخصص واریس شهرکرد(دکترهادی زاده اشاره شده است. بسیاری ازعلل وجوددارندکه باعث ضعف جداره سیاهرگ یا خراب شدن دریچه های وریدهای بیمارشوند. از جمله این موارد می توان به مثالهای زیراشاره نمود. هورمون ها ی مختلف که می توانند باعث شل شدن جدارسیاهرگ شوند. روند پیری رانیز باید به این لیست از علل ایجاد واریس ونارسایی وریدی افزود.

علت آنستکه پیری هم باعث ضعیف شدن جدارسیاهرگ می شود. علاوه برآن دریچه های لانه کبوتری نیز درافرادپیرتوانایی فعالیت مناسب ندارند. اضافه وزن نیز ازمواردی استکه دکترهادی زاده بهترین دکترواریس همواره برآن تاکیددارند. کاهش وزن دربیماان چاق باعث بهبود علایم ومشکلات آنان می شود. لباسهای خیلی تنگ و زیادکننده فشار داخل سیاهرگ رانیز نبایستی ازقلم انداخت. همچنین ایستادن طولانی مدت نیز ازمواردی استکه باعث ایجاد نارسایی وریدی می تواند بشود.

واریس راچگونه وباچه وسیله ای می توان تشخیص داد؟

رگ های واریسی نزدیک به سطح پوست شما هستند و به راحتی قابل مشاهده هستند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند این بیماری را در طول معاینه فیزیکی تشخیص دهند. آنها رگ های شما را احساس می کنند و در حالی که نشسته اید و ایستاده اید آنها را بررسی می کنند. برای دیدن تصاویر دقیق از رگ های خود و بررسی عوارض، ممکن است ارائه دهنده شما سونوگرافی را توصیه کند.

این تست ایمن و بدون درد از امواج صوتی برای تولید تصاویری از بافت های داخل بدن شما استفاده می کند. سونوگرافی می تواند لخته شدن خون و نحوه عملکرد دریچه های شما را نشان دهد.

مدیریت و درمان درمان واریس چیست؟

اگرچه درمانی برای واریس وجود ندارد، اما این درمان‌ها می‌توانند ظاهر آن‌ها را کاهش داده و ناراحتی را از بین ببرند: ارتفاع: برای افزایش جریان خون و کاهش فشار در وریدهای خود، باید پاهای خود را چندین بار در طول روز از کمر خود بلند کنید.

جوراب های الاستیک: جوراب ها یا جوراب های حمایتی رگ های شما را فشرده می کنند و ناراحتی را کاهش می دهند. فشرده سازی از کشش رگ های شما جلوگیری می کند و به جریان خون کمک می کند.

واریس و بی حسی
واریس و بی حسی

تزریق درمانی واریس (اسکلروتراپی) چیست ودرچه مواردی بکارمی رود؟

در طول اسکلروتراپی، بهترین متخصص واریس ( بهترین متخصص واریس اصفهان ) محلولی را به رگ شما تزریق می کند. محلول باعث می شود که نارسایی وریدی ازبین برود. در نهایت، رگ واریس بطورکامل درمان شده و محو می شود. بهترین ممتخصص اسکلروتراپی ( بهترین متخصص اسکلروتراپی در اصفهان ) درموارد مختلفی ازاین متداستفاده می کنند.

داروهای مختلفی برای تزریق درمانی واریس بکاربرده می شود. هریک ازاین داروها خصوصیات خاص خود ومیزان اثربخشی مخصوص به خودرادارند.

لیزر درمانی: در یک روش کم تهاجمی به نام فرسایش حرارتی درون وریدی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از یک کاتتر (یک لوله بلند و نازک) و لیزر برای بستن ورید آسیب دیده استفاده می کنند. جراحی ورید: در طی این روش‌ها، که بستن و برهنه‌سازی نیز نامیده می‌شود، جراح ورید آسیب‌دیده شما را می‌بندد تا از تجمع خون جلوگیری کند.

جراح ممکن است برای جلوگیری از ظهور مجدد رگ‌های واریسی، ورید را بردارد. عوارض / عوارض جانبی درمان نیمی از افرادی که با جراحی استریپیپینگ انجام می‌شوند در عرض پنج سال دوباره دچار واریس می‌شوند و واریس می‌تواند پس از ابلیشن داخل وریدی نیز دوباره اتفاق بیفتد.

عوارض جانبی بالقوه این درمان ها عبارتند از: جای زخم. سوختگی پوست عفونت. آسیب به عصب. ترومبوز ورید عمقی (لخته شدن خون در ورید عمیق داخل بدن شما). اسکلروتراپی می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که عبارتند از: قرمزی یا کبودی برای چند روز در جایی که یک سوزن وارد پوست شما شده است. نواحی قهوه ای رنگ (به مدت چند ماه) روی پوستی که سوزن لمس شده است. توده یا سختی برای چند ماه. با اسکلروتراپی، وریدهای واریسی جدید ممکن است رخ دهد و نیاز به درمان دارند.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا