دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

مروری بر اعمال جراحی قلب (قسمت دوم)

مروری بر اعمال جراحی قلب (قسمت دوم):

مروری بر اعمال جراحی قلب (قسمت دوم)

پیوند عروق کرونر قلب:
در صورت بروز تنگی یا گرفتگی عروق کرونر٬خون رسانی به عضله قلب کاهش یافته وبرای اصلاح خون رسانی به عضله قلب ٬بایدیارگ رابابالن آنژیوپلاستی بازکردویا مسیر جایگزین برای قسمتهایی از عروق که دچار گرفتگی شده اند ایجاد شود  .با بهبود خون رسانی ٬احتمال صدمه به عضله قلب کاهش یافته و علایم تخفیف می یابد.توجه به مراقبت های بعد از عمل به ویژه بازتوانی قلبی در این بیماران ضروری است.

همان طور که در مقالات قبلی نیز اشاره گردید در اغلب موارد تنگی های عروق کرونر( رگهای تغذیه کننده بافت قلب) درمان با استفاده از داروهای خاص انجام میشود و در بقیه موارد نیز غالبا با استفاده از بالون انژیوپلاستی میتوان به درمان کامل و درست پیدا کرد و تنگی های عروق را برای همیشه و بدون نیاز به جراحی و بیهوشی درمان نمود.

اما در تعداد کمی از موارد نیاز به عمل بای پس عروق کرونر میباشد.
این موارد شامل مواردی است که عروق قلب برای انجام انژیوپلاستی مناسب نمیباشد ،و یا وضعیت عمومی بیمار بگونه ای است که عمل بای پس عروق کرونر (CABG)(عمل قلب باز) برای او فایده بیشتر داشته باشد، بعنوان نمونه در صورتی که بیمار دارای چندین تنگی شدید باشد ،تنگی های عروقی بگونه ای باشد که امکان بالون زدن میسر نباشد ،بعنوان نمونه پیچ خوردگی های شدید و متعدد در عروق وجود داشته باشند که امکان انجام بالون انژیوپلاستی وجود نداشته باشد در اینصورت (CABG)(عمل جراحی قلب باز) انتخاب میشود.

 

مروری بر اعمال جراحی قلب
برای انجام جراحی عمل قلب باز جهت پیوند رگهای قلب معمولا برحسب رگ درگیر از قسمتهای مختلفی از بدن ( از جمله پاها ،دستها و سینه) عروقی که برداشتن انها مشکلی برای بدن ایجاد نمیکند را بر میدارند و به قلب پیوند میزنند ،در این روش پس از برداشتن رگ ،یک سر انرا به آئورت پیوند میزنند و سر دیگر رگ را به محلی پس از تنگی رگ قلب متصل میکنند ،در نتیجه خون اکسیژن دار ،بطور مستقیم از ائورت به کلیه قسمتهایی که پس از تنگی عروق قلب قرار دارند و خونرسانی به انها مختل شده است میرسد و خونرسانی به قلب را جبران مینماید

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک فوق تخصصی دکتر هادی زاده
۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱
تماس گرفته ویااطلاعات لازم رااز طریق آدرسهای زیر بدست آورید:
Www.doctorhadizadeh.ir

Www.doctorhadizade.com

Www.varisiran.ir

Www.varisesfahan.ir

https://instagram.com/_u/dr.mahmoudhadizadeh

https://t.me/drhadizadeh

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا