دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

رابطه متقابل کم خونی و نارسایی قلب

باید دانست که نارسایی قلب ، شامل یک بیماری مجزا از سایر قسمت های بدن نبوده و تاثیرات مستقیم  از دیگر قسمت های بدن  می گیرد و اثرات مستقیم و  گسترده ای می تواند بر روی دیگر قسمت های بدن بجای گذارد.

هر گونه بیماری مهم و سیستمیک بدن می تواند بطور مستقیم و یا غیر مستقیم باعث تشدید نارسایی قلبی شود و به همین دلیل بیماران نارسایی قلب بایستی بدقت مورد بررسی قرار گیرند تا هر گونه بیماری زمینه ای دیگر کنترل و حتی المقدور درمان شوند.

رابطه متقابل کم خونی و نارسایی قلب

 

چنانچه بیمار با نارسایی قلب دچار کم خونی باشد، می تواند با کاهش هر چه بیشتر خون رسانی به قلب و سایر ارگانهای بدن باعث تشدید هر چه بیشتر مشکلات از جمله ضعف و بی حالی، درد قلبی، تنگی نفس و… شود.

کم خونی علل مختلفی دارد از جمله از دست دادن خون (خونریزی از هر قسمت بدن)، کاهش تولید خون در بدن به هر دلیل ، از بین رفتن و شکسته شدن خون ساخته شده به علل مختلف در ارگانهای مختلف بدن که می تواند باعث کم خونی شود.

رابطه متقابل کم خونی و نارسایی قلب

نارسایی قلب نیز با مکانیسم های گوناگون، از جمله ایجاد نارسایی کلیوی (که خود باعث کم خونی می شود)، کاهش اشتها، ایجاد مشکلات گوارشی و… باعث ایجاد تشدید کم خونی شود که متعاقبا ً کم خونی باعث تشدید علایم نارسایی قلب خواهد شد.

از طرف دیگر کم خونی می تواند یک یافتۀ اتفاقی در بیمار نارسایی قلب باشد که بایستی به موقع ، میزان کم خونی و علل ایجادی آن تشخیص داده شوند.

رابطه متقابل کم خونی و نارسایی قلب

بهر حال کم خونی به هر دلیل ایجاد شده باشد، درمان آن بصورت علمی و اصولی ،می تواند باعث بهبود علایم و پیشگیری از پیشرفت بیماری شود، لذا بیماران عزیز چنانچه دارای بیماری خاص دیگری می باشند و یاهستند مبتلا به کم خونی حتما ً بایستی در مراجعه اول اطلاع دهند.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا