دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

آنژیوگرافی و بالون آنژیوپلاستی

آنژیوگرافی و بالون آنژیوپلاستی

پاسخ به برخی سوالات رایج:
یکی ازسوالات رایج در مورد آنژیوپلاستی آنست که آیا امکان انجام بالون (PCI)در همان موقع که آنژیوگرافی انجام می شود وجود دارد یا خیر؟ پاسخ آنست که بالون آنژیوپلاستی در اغلب موارد در همان جلسه که آنژیو گرافی انجام میشود قابل انجام میباشد.

آنژیوگرافی و بالون آنژیوپلاستی

ضایعاتی که در آنژیوگرافی دیده میشوند
,در صورتی که غیر قابل بالون زدن نباشند معمولا بلافاصله از طریق همان شیتی که برای بیمار تعبیه شده و از طریق آن آنژیوگرافی انجام شده است انژیوپلاستی میشوند.

آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی معمولا از طریق پا انجام میشودولی در سالهای اخیر از شریانها(سرخ رگهای)دست هم آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی (بالون واستنت) (فنر) اینکار صورت می پذیرد.
بویژه در صورتیکه بیمار چاق باشد نتوان دسترسی راحتی به شریانهای فمورال پیدا نمود یا بیمارانی که تحت درمان با وارفارین هستند و  INR آنها بالا رفته و خطر خونریزی دارند یا در صورت وجود ابنر مالیتی های خاص در شریانهای فمورال,ایلیاک و… از شریانهای دست استفاده میکنیم.

برای انجام آنژیوگرافی قلب یا سایر قسمتهای بدن از طریق دست از دو رگ اصلی دست میتوان استفاده کرد.معمولا از شریان رادیال پانکجر انجام شده ورگ گیری صورت گرفته و آنژیوگرافی انجام می شود.
در سالهای اخیر با توجه به اینکه در برخی موارد امکان انجام آنژیوگرافی وبالن آنژیوپلاستی از طریق شریان رادیال وجود ندارد از شریان اولنار نیز استفاده می شود که تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و پایان نامه فلوشیپ آنژیوپلاستی نگارنده(دکترمحمود هادی زاده) نیز در همین زمینه(آنژیوگرافی از دست از طریق شریان اولنار) بوده است.
شریان اولنار بدلیل آنکه در بسیاری از موارد قطر بیشتر از شریان رادیال دارد وازسویی احتمال اسپاسم ناشی از ورود کاتتر به آن کمتر میباشد در بسیاری از موارد نسبت به شریان رادیال ارجحیت دارد.
پس از تشخیص ضایعه در آنژیوگرافی توسط بالون تنگی رگ باز شده وسپس با تعبیه استنت(فنر)در محل تنگی از تنگی مجدد آن جلوگیری بعمل می آید.

نکته ای که بسیاری از بیماران در مورد آنژیوپلاستی وتعبیه استنت میپرسند آنست که فنر (استنت)تا چه زمانی در رگ باقی می ماند وآیا امکان جابجاشدگی استنت در رگ در اثر فعالیت فیزیکی بیمار وجود دارد یا خیر.
واقعیت آنستکه استنت برای همیشه در. رگ باقی می ماند ودر واقع پس از مدتی تبدیل به قسمتی از بافت رگ میشود واز طرفی هرگز امکان جابجایی آن پس از تعبیه در محل مخصوص آن وجود ندارد بنابراین بیماران در صورتیکه انواع فعالیت وورزش هم داشته باشند دچار تغییر محل استنت نخواهند شدوبااستنتهایی که معمولاتعبیه می شوند ، این استنتهابرای همیشه دررگ باقی می مانند.
جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک فوق تخصصی دکتر هادی زاده
۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱
تماس گرفته ویااطلاعات لازم رااز طریق آدرسهای زیر بدست آورید:
Www.doctorhadizadeh.ir

Www.doctorhadizade.com

Www.varisiran.ir

Www.varisesfahan.ir

https://instagram.com/_u/dr.mahmoudhadizadeh

https://t.me/drhadizadeh

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا