دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

کندی تعداد ضربان قلب یا برادیکاردی

یکی از مواردی که در بیمارستانها و مطبها تعداد زیادی از بیماران را دربر می گیرد برادیکاردی است. در حقیقت تعداد قابل توجهی از بیماران یا واقعا برادی کاردی دارند و یا احساس می کنند که تعداد ضربان کمتر از حد طبیعی دارند. تعداد ضربان نرمال قلب در هر دقیقه بین 60 تا100 ضربه در دقیقه می باشد.

 

کندی تعداد ضربان قلب یا برادیکاردی

چنانچه ضربان قلب کمتر از 60 ضربه در دقیقه باشد برادیکاردی نامیده می شود. لازم بذکر است که برادی کاردی یا کم بودن تعداد ضربانات قلب نیز در بسیاری موارد حالتی نرمال می باشد و دلیل بر مشکل خاصی نمی باشد. واقعیت آنستکه در جوانان و بویژه جوانان ورزشکار برادیکاردی می تواند حالتی نرمال در نظرگرفته شود.

البته برادیکاردی ممکنست در اثر برخی داروها نیز بوجود آید که ازجمله آنها می توان به پروپرانولول – آتنولول – متورال – دیلتیازم – وراپامیل و… اشاره نمود. درصورتی که برادی کاردی در شخصی که داروهای فوق را مصرف می کند دیده شد بایستی داروهای ایجادکننده برادی کاردی قطع و به پزشک خود مراجعه نمایند. کاهش ضربان قلب در هنگام خواب شایعتر می باشد. برخی بیماریهای داخلی ممکنست باعث بروز کندی ضربان قلب (برادی کاردی) شوند که از جمله آنها موارد زیر می باشند :

اختالالت گوارشی – اختالالت ادراری تناسلی – افزایش فشار داخل جمجمه – سکته حاد سطح تحتانی قلب ، همچنین کاهش فعالیت تیرویید (هیپوتیروییدی) می تواند باعث کاهش ضربان قلب شود.

در بسیاری از موارد نیاز به درمانهای خاص برای برادی کاردی وجود ندارد ولی در برخی از موارد درمان لازم است، بویژه چنانچه برادیکاردی باعث بروز مشکلات و ایجاد علایم شده باشد درمان لازم است. در درمان از داروهای مختلف می توان استفاده کرد و نیز بایستی علل زمینه ساز را درمان نمود.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا