دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

کلینیک فوق تخصصی درمان واریس در اصفهان

کلینیک فوق تخصصی درمان واریس در اصفهان

کلینیک فوق تخصصی درمان واریس در اصفهان

واریس چیست؟ علائم و اقدامات پیشگیرانه آن را بشناسید :واریس بیماری است که در آن خون در سیاهرگ های پا جمع می شود. این باعث تورم در پا می شود. به همین دلیل حتی راه رفتن سخت می شود. در رگ های واریسی، رگ های آبی رنگ در زیر سطح پوست ظاهر می شوند

.
اعصاب می توانند با افزایش سن انعطاف پذیری خود را از دست بدهند. به همین دلیل در اعصاب فشار وارد می شود. در این حالت، دریچه‌های سیاهرگ‌ها ضعیف می‌شوند و حرکت خون به سمت قلب شروع به حرکت در جهت مخالف می‌کند. به همین دلیل خون در رگ ها جمع می شود و رگ ها متورم می شوند و به واریس تبدیل می شوند. در وریدهای واریسی تورم در وریدهای پا وجود دارد،به همین دلیل حتی راه رفتن سخت می شود.
در این حالت، اندازه سیاهرگ ها افزایش می یابد و به همین دلیل قابل مشاهده می شوند. وریدهای واریسی رگهای آبی هستند که زیر سطح پوست ظاهر می شوند. در این یک دسته رگ تشکیل می شود یعنی این رگ ها متورم و پیچ خورده می شوند که به آن رگ های عنکبوتی نیز می گویند.

بسیاری از افراد، واریس یک مشکل رایج است، اما برای برخی باعث درد و ناراحتی می‌شود که گاهی اوقات به شکل مشکلات جدی ظاهر می‌شود.

زنان بیشتر مستعد ابتلا به واریس هستند. تغییرات هورمونی که در دوران بارداری، قبل از قاعدگی یا یائسگی رخ می دهد می تواند از عوامل خطر باشد. اگر سابقه ای در خانواده وجود داشته باشد، این خطر حتی بیشتر می شود. همچنین افرادی که برای مدت طولانی ایستاده یا می نشینند نیز تاثیر می گذارد.
در شرایط واریس، درد، خستگی و احساس سوزش نیز در پاها احساس می شود. همراه با این، سوزن سوزن شدن یا سنگینی در پا نیز شروع می شود. این 5 درمان خانگی را می توان برای کاهش شدت آن اتخاذ کرد.
رژیم غذایی غنی از فیبر
رژیم غذایی نقش مهمی در از بین بردن رگ های واریسی دارد. در این شرایط از رژیم غذایی سرشار از فیبر استفاده کنید. این شامل غذاهای تهیه شده از غلات کامل، جو، گندم، آجیل، نخود فرنگی، لوبیا، آووکادو، گوجه فرنگی، بروکلی، هویج، پیاز، سیب زمینی شیرین، دانه کتان و غیره است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند به عنوان یک عامل ضد التهابی شناخته شود. همچنین دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. وقتی با آن ماساژ داده شود، باعث احیا، تحریک ناحیه پوست می شود. روغن نارگیل برای حفظ رطوبت در سلول های پوست عمل می کند و اسیدهای چرب آن را تامین می کند.
که به بازسازی لایه های محافظ کمک می کند. پنج قطره روغن نارگیل و 1 لیتر آب ولرم یا سرد اضافه کنید و سپس پارچه ای را خیس کنید و حدود 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده فشرده کنید. در این مدت، پاها را بالا نگه دارید.

طب سوزنی

طب سوزنی که به طور منظم انجام می شود می تواند به جلوگیری از ناراحتی ناشی از واریس کمک کند. به تحریک و ارسال خون به رگ ها کمک می کند و خون انباشته شده را تجزیه می کند. همچنین نقاط مخصوص طب سوزنی برای واریس برای افزایش گردش خون وجود دارد که جریان خون را تسهیل می کند و درد ناشی از کاهش فشار را کاهش می دهد.

سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان واریس سرشار از آنتی اکسیدان است. دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به کاهش هرگونه التهاب خارجی کمک می کند. همچنین برای سم زدایی ضروری است.
می تواند وضعیت پوست را بهبود بخشد، از خشکی جلوگیری کند و رشد مجدد سلول های پوست را تشویق کند. سرکه سیب را روی رگ های واریسی بمالید و پا را با پارچه بپیچید. آن را به مدت 30 دقیقه نگه دارید.
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا