دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

عوامل ایجاد آریتمی قلب

در این حالت، یک مسیر عصبی اضافه در قلب وجود دارد .این مسیر عصبی ،در گره دهلیزی بطنی و یا در محلی کنار آن قرار دارد.

در صورتیکه مسیر عصبی اضافه فعال شود ،ممکن است جریان الکتریکی طبیعی قلب که از قسمت فوقانی قلب شروع شده و به پایین می آید ( و در حالت طبیعی ،پس از رسیدن به پایین قلب پایان می یابد) مجددا وارد این مسیر اضافی شده به بالا حرکت کرده و مکررا حالت چرخشی به خود گیرد.

 

عوامل ایجاد آریتمی قلب

این پایداری جریان الکتریکی و چرخش مکرر آن باعث می شود که قلب به طور مداوم تحریک شود و آریتمی های تند (نامنظمی های سریع) قلب ایجاد شوند.

این ضربانات سریع در خانم ها شایعتر می باشند و غالبا تا قبل از شروع آریتمی، بیمار مشکل خاص ندارد و بطور ناگهانی ایجاد شدن ضربانات سریع در قلب خود را احساس می کند.

غالبا این آریتمی ها خودبخود پایان می یابند ولی گاهی نیاز به مراجعه به بیمارستان و تزریق دارو و سایر راههای درمانی دارند .

در برخی موارد آریتمی ها خیلی شدید و تکرار شوند یا با علایم غیر قابل تحمل باشند یا قابل درمان و کنترل دارویی نباشند و… ،نیاز به ابلاسیون می باشد.

در ابلاسیون ،بدون نیاز به بیهوشی ،راه اضافه قلبی ،از بین رفته و از تکرار آریتمی ها جلوگیری می شود.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا