دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

علل ایجاد عروق واریسی

علل ایجاد عروق واریسی

عوامل متعددی می توانند باعث ایجاد رگهای واریسی دربدن شوند و یا احتمال ایجاد آنرا افزایش دهند بعبارت دیگر  علل ایجاد عروق واریس علل متنوعی می باشند که ازجمله آنها می توان به سن اشاره نمود. سن یکی از  علل ایجاد عروق واریسی می باشد و بطور کلی با افزایش سن احتمال بروز واریس و سایر اختلالات وریدی افزایش می یابد.  از دیگر  علل ایجاد واریس می توان به جنس بیماران اشاره نمود . بیماری های وریدی در زنان شایعتر از مردان دیده می شوند.
ازدیگر  علل ایجاد واریس  می توان به بارداری ،چاقی،اضافه وزن ،کم تحرکی،سابقه خانوا دگی،مصرف قرصهای جلوگیری ازبارداری و…..اشاره نمود.
چنانچه درفردی ازافراد خانواده واریس یا سایر اختلالات وریدی وجود داشته باشد، احتمال بروز آن درسایر افراد خانواده نیز افزایش می یابد و بنابراین سایر افراد خانواده بایستی از مواردی که احتمال خطر را زیاد می کنند دوری نمایند. دربرخی خانواده ها،انواع اختلالات وریدی ازجمله واریس ،عروق عنکبوتی ،واریکوسل و….بصورت توام دیده می شوند .در این خانواده ها،اعضا خانواده باید از مواردی که احتمال واریس یا اختلالات وریدی دیگر را زیاد می کنند (مانند قرصهای ضدحاملگی،بلندکردن اجسام سنگین، ایستادنهای طولانی مدت و… خودداری نمایند.

 

علل ایجاد عروق واریسی

همچنین بیماریهای واریسی و اختلالات عروقی در خانمها بیشتر از مردان دیده می شوند

تغییرات هورمونی دوران بلوغ, یائسگی, بارداری یا استفاده از قرصهای ضدحاملگی را در این امر مؤثر میدانند.
همچنین در دوران حاملگی بدلیل فشار جنین برروی رگهای پا احتمال واریس افزایش می یابد که البته این عروق واریس که در دوران حاملگی ایجاد میشوند معمولا در طی چند ماه پس از زایمان بتدریج بهبود میابند بنابراین برای درمان واریس  بیماران حامله تا چند ماه پس از ختم حاملگی صبر میکنیم و سپس در صورت ادامه واریس, انرا با استفاده از لیزر در طی یک جلسه درمان مینماییم.
افرادی که در خانواده خود واریس یا دیگر اختلالات عروقی را دارند بایستی حتما از اضافه وزن چاقی و کم تحرکی بدور باشند.
بهترین روش درمان واریس و اختلالات عروقی, لیزر داخل وریدی یا Rf داخل وریدی میباشد.

درمانهای اندوواسکولر واریس (لیزر ،آراف ،چسب ،اسکلروتراپی وسایرروشها) نیاز به جراحی و بیهوشی و بستری نداشته و بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می گردند و درمان حاصل از آن قطعی و بدون عوارض بوده و عود نیز نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های لیزر Rf, اسکلروتراپی و چسب داخل عروق جهت درمان واریس و اختلالات وریدی توسط دکتر محمود هادی زاده میتوانید با کلینیک فوق تخصصی ایشان به ادرس اصفهان _خیابان شمس ابادی _ساختمان قمرالدوله_ طبقه سوم ،مراجعه و یا با تلفنهای ۵ _۳۲۲۴۲۱۶۴ تماس حاصل فرمایید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا