دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

بیماری عروق محیطی

اگرچه قلب مرکز فرماندهی دستگاه گردش خون است؛بسیاری از بیماریها ممکن است به همراه قلب یا به طور مستقلی شبکه شریانی یا وریدی را که به نسوج بدن خون رسانده و خون را از انها خارج می کند درگیر سازند به چنین آسیبی عموما بیماری عروق محیطی یاpvdگفته می شود.


بیماری های شریانی ممکن است به تنگی یا انسداد عروق ساقها یا سایر قسمتهای دور از قلب بدن«به اصطلاح عروق محیطی»بیانجامد.تنگی شرائین محیطی ضرورتا به همان شکل بروز تنگی کرونر پیدا نمی شود.در بیماری کرونر تنگی باعث درد سینه و گاه سکته قلبی می شود.اما در بیماری شرائین محیطی معمولاشایعترین شکایت درد ساق ناشی از کاهش جریان خون آن است وریدها هم که خون را از اندامها و سایر نسوج خارج کرده به قلب برمی گردانند به بیماریهای گوناگونی که باعث تشکیل لخته یا بروز التهاب می شوند حساسند.?

خون چگونه جریان می یابد؟
گردش خون در بدن شامل دو سیستم متصل به هم وریدی و شریانی می شود که با کمک هم ورود و خروج فعال خون به قلب و ریه ها را حفظ می کنند.شرائینی که خون تازه اکسیژن دار را از قلب به بقیه بدن می رسانند از یک تنه ی شریانی مرکزی به نام آئورت اغاز میشوند که از حفره ی اصلی پمپاژ قلب یعنی بطن چپ منشا می گیرد.از آئورت شاخه های جدا شده وخود به عروق کوچکتری تقسیم می شوند تا در نهایت به آرتریول های باریک و مویرگها که اکسیژن را به نسوج بدن حمل می کنند برسیم.شرائین عضلانی بوده و دیواره ای ضخیم دارند.اگر یک شریان قطع شود خون با فشار وسرعت بالا در طی هر ضربان قلب از ان به بیرون می پاشد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا