دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

استئوپروز (پوکی استخوان)

استئوپروز (پوکی استخوان)

پوکی استخوان ، بیماری شایع و همراه باعوارض گوناگونی است.

کارگروه خدمات پیشگیری ایالات متحده (usptf),توصیه می نماید که زنان ۶۵ساله و مسن تر باید به صورت روتین از نظر ابتلا به استئو پروز غربالگری شوند. کار گروه فوق همچنین توصیه می نماید که غربالگری روتین در سن ۶۰ سالگی برای زنانی که در معرض افزایش خطر ابتلا به شکستگی استئوپروزی(پوکی استخوان) قرار دارند،صورت بگیرد و فاصله زمانی معاینات دوره ای هر دو سال یک بار در نظر گرفته شود.دراین زمینه می توانیدبه سایرمطالب سایت دکترهادی زاده)(وابسته به کلینیک واریس دکترهادی زاده)مراجعه نمایید.
عوامل خطر ابتلا به استئوپروز عبارتند از وزن پایین،عدم استفاده از استروژن درمانی،افزایش سن،سیگار کشیدن،از دست دادن وزن بدن ،سابقه خانوادگی پوکی استخوان ،کاهش فعالیت جسمانی ،مصرف مواد الکلی و کافئین، کاهش میزان مصرف کلسیم و ویتامین D.
در بین آزمایشهای مختلفی که در ارتباط با سنجش تراکم استخوانی در قسمتهای مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرند،تراکم استخوانی اندازگیری شده گردن فمور با استفاده از سیستمDXA به عنوان بهترین عامل پیش بینی کننده شکستگی لگن دراثرپوکی استخوان به شمار می آید.

دکتر هادی زاده

از شایعترین ریسک فاکتورهای پوکی استخوان یاهمان استئوپروز عبارتند از:
●سابقه شکستگی و استئوپروز در فامیل درجه یک
●نژاد آسیایی و سفید پوست
●یائسگی زود رس
●استفاده طولانی مدت از گلوکورتیکوئید(کورتون)
●سیگار کشیدن
نداشتن فعالیت بدنی مناسب
●مصرف الکل
●عدم مصرف مناسب کلسیم و ویتامین D
پیشگیری از کمر درد
●با اینکه شواهدی در دست نیست که نشان دهد فعالیت جسمانی می تواند مانع از بروز کمردرد گردد،اما ثابت شده که فعالیت جسمانی مستمر و منظم فواید زیادی برای سلامتی دارد که شامل پیشگیری از بیماری قلبی عروقی،فشار خون بالا،دیابت نوع دوم،چاقی و استئوپروز است.
●همچنین مشخص شده است وسایل نگهدارنده ناحیه کمر مثل کمربندهای مخصوص کمر ،در کاهش بروز کمر درد ،موثر نیستند.(مراجعه به سایت دکترهادی زاده)
●مداخله در محل کار مانند اقدامات آموزشی ،فواید کوتاه مدت اندکی در کاهش میزان بروز کمر درد دارد در ضمن قابلیت انجام چنین اقداماتی توسط مراکز مراقبتهای اولیه ،چندان مشخص نیست.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک فوق تخصصی دکتر هادی زاده
۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس گرفته ویااطلاعات لازم رااز طریق آدرسهای زیر بدست آورید:
Www.doctorhadizadeh.ir

Www.doctorhadizade.com

Www.varisiran.ir

Www.varisesfahan.ir

https://instagram.com/_u/dr.mahmoudhadizadeh

https://t.me/drhadizadeh

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا